در جستجوی حقیقت

دهه فجر در مدرسه

پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳ ق.ظ

اگرچه معرفی انقلاب به دانش‌آموزان در تمام طول سال مورد توجه مدارس است اما دهه فجر فرصت ویژه ای است برای محکم‌تر کردن پایه‌های انقلاب اسلامی و معرفی حوادث آن دوران به بچه ها و انتقال مفاهیم اصلی انقلاب به نسل های جدید.

اگر میخواهید روزهای ماندگاری در ذهن دانش آموزان داشته باشید، توجه کنید که شور و نشاط دهۀ فجر باید برای بچه‌ها آشکار باشد. همانطور که شور و نشاط ایام نوروز را بچه ها با گوشت و پوستخود درک می‌کنند، برای دهۀ فجر هم باید به شکلی برنامه‌ریزی کنید که شادی آن باید به مدرسه ،کلاس و حتی منزل دانش آموزان هم منتقل شود.

فضاسازی مدرسه برای دهه فجر

1- نمایش مفاهیم مرتبط با دهه فجر به شیوه های گوناگون

کلیدواژه هایی را که در زمان انقلاب مطرح بوده و امروزه نیز دانش آموزان را به یاد آن سال‌ها می‌اندازد، پیدا کنید و با شکل های مختلف آن ها را در معرض دید بگذارید.

2. نصب روزنامه های سال 57 در مدرسه

دسترسی به روزنامه هایی که در کوران حوادث انقلاب، اخبار را منتشر می‌کردند کار سختی نیست.صفحه اول این روزنامه‌ها را روی کاغذهای آ3 و آ4 پرینت کنید و به شکل های مختلف در معرض دید بچه‌ها قرار بدهید.

3. استفاده از پرچم ایران

پرچم یک کشور، نمادی قابل احترام برای مردم به حساب می‌آید و اکثرا نسبت به آن حس خوشایند و وفاداری دارند و با به اهتزاز درآمدن آن احساس غرور در مردم به وجود می‌آید. دهه فجر نیز به عنوان برهه ای مهم و حیاتی در تاریخ کشور ما فرصت مناسبی است تا حس وطن دوستی و عشق به انقلاب اسلامی در دانش‌آموزان نهادینه شود و برای این امر استفاده از پرچم، ایده جالبی می‌باشد.

4. استفاده از گل لاله

رای رسیدن به انقلاب شهدای بسیاری جان خود را داده‌اند، باتوجه به این که گل لاله در ادبیات ایرانی نشان از خون شهیدان است، پیشنهاد می‌شود برای زنده کردن یاد شهیدان در مدارس از گل‌های لاله برای دکوراسیون استفاده شود.

۰۰/۱۱/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید کیان علی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی